Hz. Mehdî ve Vazîfeleri

Öncelikle konumuzun hem ciddiyetine hem de anlaşılmasına vesîle olabilecek iki kıssa ile başlamak istiyoruz. Bunlardan ilki bir kişinin Hz. Hızır’ı bulma ve ona mülâkî olma arzusu ile ilgilidir. Şöyle ki; Bir gün adamın birisi Hz. Hızır’ı görmek arzusu ile yola koyulmuş. Yolda beyaz sakallı ve nûrânî bir zâta tevâfuk etmiş. Bu adama Hz. Hızır’ı nasıl […]

Nûr mu, Topuz mu?

Bedîüzzamân Saîd Nursî, diğer âlimlerin rakîbi değildir. Elbette ki aralarında metodik farklar vardır. Hasan El Benna, Seyyit Kutup, Muhammed Abduh, Mevdudi… gibi âlimlere, Bedîüzzamân’a rakîb âlimler olarak değil, birbirlerini tekmil eden âlimler olarak bakılmalıdır. Çünkü hepsinin gâyesi i’lâ-yı kelimetullâhtır. Ancak kullandıkları metodlarda farklılıklar vardır. Bu noktaları şöyle îzâh edebiliriz. *İhvân-ı Müslimîn hareketi devlete talib olmuş, […]

San’at , Ef’al, İsim, Sıfat, Şe’n, Zât

*Nasıl mükemmel, muntazam, san’atlı, saray gibi bir eser, bilbedâhe, muntazam bir fiile delâlet eder. *Yani, bir bina, bir dülgerliğe delâlet eder. *Ve mükemmel, muntazam bir fiil, bizzarure, mükemmel bir fâile ve mahir bir ustaya, bir dülgere delâlet eder. *Ve mükemmel usta ve dülger ünvanları, bilbedâhe, mükemmel bir sıfata, yani san’at melekesine delâlet eder. *Ve mükemmel […]

Risâle-i Nûr’da Muallimler

Üstad Bedîüzzamân Hazretleri,Dindar öğretmenlere çok ehemmiyet verirdi. Eserlerinde muallimler hakında îzâhatlar yapmıştır.Şöyle ki; “Âlimlerden sonra muallimler risâleye ihtiyaçlarını hissetmeye başladıklarını çok emâreler var. Bir emâre budur: İstanbul’da din konferansında okumak niyetiyle Âyetü’l-Kübrâ risâlesini istemeleridir.Madem Risâle-i Nûr, makine ile taammüm etmeye başlamış ve madem felsefe ve hikmet-i cedideyi okuyan mektepliler ve muallimler çoklukla Risâle-i Nûr ‘a […]

Musîbet -i Âmme ve Hikmetleri

Musîbet -i âmme; Umûmî musîbet, genel olan, herkesi etkileyen belâ, âfet olarak ta’rîf ediliyor. Musîbet -i âmme, ekseriyetin hatasından meydana gelmektedir. Kader ekserin hatalarını o hata cinsinden karşılamakta ve yapılan hatalara kefâret olarak umâmî musîbeti şâmil kılmaktadır. Umûmî hatalarımız kaderde önceden takdir edilen musîbetin şartlarına ulaşmakta ve umûmî musîbetin kazâsına umûmî hatalar fetva verdirmektedir. Elbette […]

İnsan, Ubûdiyet ve Duâ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  وَ بِهِ نَسْتَعِينُ   وَ صَحْبِهِ اَجْمَعِينَ   مُحَمَّدٍ وَ عَلَى اۤلِهِ عَلَى سَيِّدِنَا اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الصَّلاَةُ وَ السَّلاَمُ “İnsan bu âleme ilim ve duâ vasıtasıyla tekemmül etmek için gönderilmiştir. Mâhiyet ve isti’dâd itibârıyla her şey ilme bağlıdır. Ve bütün ulûm-u hakîkîyenin esâsı ve mâdeni ve nûru ve […]

Vahiy, İlhâm, İhtâr, Sünûhât, Feyz-i Ku’ân Nedir?

Bu yazımızda;”Vahiy, İlhâm, İhtâr, Sünûhât, İlm-i Ledün, ilm-i vehbi ve Feyz-i Ku’ân nedir?” İncelemeye çalışacağız. Bu çalışmamızın sebebi genellikle” Risâle-i Nûrların telifindeki İlhâm ve İhtâr ne demektir? Risâle-i Nûrlar vahiy midir ki bu kadar ehemmiyet veriliyor? İhtârda hata olamaz mı? Bu eserlere Kur’ân gibi niçin değer veriliyor?” gibi sorulan sorulara yine Risâle-i Nûr müellifinin yaptığı […]

Konumuz Konumumuz

Komun: Bir kimsenin veya bir şeyin bir yerdeki durumu veya duruş biçimi, pozisyonu olarak tarîf edilir. Bir mevcûdun başka bir mevcûda göre bulunduğu yerdir konum. Ayrıca “Konum bir hareketlinin sabit bir noktaya göre belirtilen doğrusal uzaklığı ” olarak da belirtilmektedir. Konum, duruma göre değişken olabilir. Biz de bu mânâda müslüman olarak konumumuz nedir diye soruyoruz? […]

Başörtüsü Yasağına Kaderî Bakış

Güncelliği yıllarca devam eden ve çok hızlı bir şekilde ülkemizin gündemine tekrar çözüm arayışı adı altında gelen “tesettür veya başörtüsü” meselesi yine tartışılıyor ve önemini koruyor. Dinin bir emri olan başörtüsü meselesi senelerce siyâsî çalkantılar ve tartışmalar içerisinde epey örselendi ve yıpratıldı. Hâlbuki insânî ve vicdanî hiçbir kişi bu meselenin çözümünden rahatsızlık duymaması gerekir. Çünkü […]