Risâle-i Nur’da Yeni Hurûf

Risâle-i Nur’da Yeni Hurûf Risâle-i Nurların “Yeni Hurufla (harflarle)” tab edilmesi ve izin verilmesi ile ilgili yerleri yine Risâle-i Nurlardan tespit etmeye çalıştık. Bu kısımlar hatt-ı Kur’ân’a karşı bir muhalefet olarak algılanmamalı. Sadece Risâle-i Nurların eski ve yeni harflerle basılması ve okunmasına bir vasat bakış açısı sunması için buraya alınmıştır. Bunu özellikle belirtmek istiyorum. İşte […]

Risâle-i Nurların Yeni Huruf İle Basılması Hâtırası

Son Şahitler Kitabı 3.ciltte yer alan Bayram Yüksel ağabeyin Risâle-i Nurların yeni hufurla tabı ile ilgili hâtıraları. “Eserlerin baskısını takip ederdi” “Üstadımız eserlerin sıhhatine çok dikkat ederdi. Hattâ yeni harflere çevirilirken Tahiri Ağabeyle Ceylan Ağabeyi gönderir, ‘Çok dikkat edin’ derdi. “Risale-i Nur Külliyatı’nın 1955’ten sonra yeni harflerle Ankara, İstanbul, Antalya ve Samsun’da basılmaya başlandığında Üstadımız […]

Asr-ı Saâdet Metodu

Asr-ı Saâdet Metodu İnsanın yaratılış gâyesi imân ve duâdır. Esmâ-i hüsnâya ayinadarlık yapmaktır. Elmas kabiliyetlerini inkişaf ettirerek mânevî olarak taâllümle tekemmül etmektir. Böylece insan önce merkezine enfüsî tefekkürü alarak imân-ı billahtan sonra marifetullah mertebelerine ulaşır. İnsan enfüsü terk ederek afaka dalarsa malayânî ma’lumatlar nazarını dağıtır. Bazen de afaktaki kuvvetli esbaplar nazarları kendisine celb eder. İnsan […]